Phone: +48 694 773 553

Agile coaching – wsparcie Agile Coach

Agile Coach nie zawsze jest coachem, to jedna z czterech głównych jego postaw. Agile Coach czasem doradza, wskazuje rozwiązania, podpowiada ruchy, uczy, a nawet może czasem mówić co robić. Andy Brandt

Cel

Wsparcie szkoleniowe, coaching i facylitacja roli Scrum Master i Agile Coach we wdrażaniu podejścia zwinnego w organizacji – usuwaniu przeszkód i podnoszenia efektywności procesów i projektów zwinnych.

Zakres 

Diagnoza kompetencji, wsparcie i rozwój Agile Coach w obszarach:

  • Coach
  • Mentor
  • Facylitator
  • Nauczyciel
  • Rozwiązujący problemy
  • Nawigator konfliktu
  • Dyrygent współpracy
  • Promotor podejścia zwinnego

Metoda

  • Diagnoza kompetencji
  • Coaching
  • Facylitacja
  • Szkolenia
  • Retrospektywy
  • Warsztaty identyfikujące luki/straty i przygotowujące plany doskonalenia efektywności zespołów wspieranych przez Agile Coach
  • Shadowing on the job
  • Wywiady
  • Obserwacje

Produkt

Diagnoza kompetencji i obszarów rozwoju, szkolenia doskonalące, plany doskonalące/naprawcze, modele/standardy współpracy dla zespołów prowadzonych przez Agile Coach zależne od potrzeb organizacji.

Model pracy z Agile Coach

Zakres pracy AGILE Coach w szczegółach

Jako Coach: 

Pomaga w realizacji celu, prowadząc proces coachingu w zakresie:
  • Diagnostyka 
    – stanu obecnego 
    – stanu pożądanego
    – niezbędnych zasobów
  • „Uwolnienie” potencjału
  • Sprawdzenie jakości zachodzącej zmiany.
  • Pomaga organizacji osiągać spektakularne rezultaty, wyłącznie te, które mają znaczenie zarówno dla biznesu jak i zespołu. Pomaga zespołowi rozwinąć skrzydła, osiągnąć najwyższy poziom współpracy, a w przypadku problemów powrócić na właściwy tor.
  • Pomaga poszczególnym członkom zespołu w rozwoju, zawodowym i osobistym.
  • Wpływa na poczucie szczęścia, pomaga poczuć przyjemność z pracy i osiąganych rezultatów.
  • Działa w partnerstwie z managerami zespołu, pomaga im zrozumieć co to jest Agile, wpływając na spójność pomiędzy celami indywidualnymi, a zespołowymi.

Jako mentor jest praktykiem:

  • Tworzy partnerską relację między mistrzem a uczniem, zorientowaną na odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia.
  • Dzieli się swoimi doświadczeniami i doradza jak używać Agile.

Mentoring dotyczy zarówno „być”, czyli wartości i zachowań, zwinnego paradygmatu myślenia, jaki i „działać”, czyli procesu, zasad i praktyk. Dotyczy zarówno zespołu, jak i managerów funkcjonalnych.

Jako facylitator:

  • Zwiększa efektywność pracy poprzez wsparcie zespołu w:
    • identyfikacji barier
    • identyfikacji przyczyn i poszukiwaniu rozwiązań
    • planowaniu działań.
  • Wspiera w efektywnym prowadzeniu procesu pracy zespołu, nastawionym na wykorzystanie potencjału: 
    • wsparcie zespołu w określeniu problemów/potrzeb/zadań/podejmowaniu decyzji/doskonaleniu
    • wybór odpowiednich modeli, narzędzi i technik
    • pomoc w komunikacji
    • zapobieganie konfliktom.
  • Wspiera zespół w formalnych spotkaniach („stand-up”, planowanie/przegląd sprintu/iteracji, retrospektywa i inne) jak i nieformalnych rozmowach.

Jako nauczyciel, trener:

  • Szkoli zarówno zespół jak i organizację: 
    • w fazie tworzenia zespołu zwinnego wpiera zespół w nabyciu wiedzy na temat nowego procesu, siebie nawzajem oraz pracy zespołu.
    • wprowadza nowych członków zespołu. 
    • przez cały czas upewnia się czy poszczególne role są jasne i zrozumiałe oraz wspiera w razie niejasności, czy niezrozumienia.

Jako nawigator konfliktu wpiera zespół i organizację w rozwiązywaniu konfliktów.

Close Menu