Phone: +48 694 773 553

Change Management®
Foundation

Szkolenie akredytowane z egzaminem na poziomie Foundation

Opis szkolenia 

Change Management to szkolenie niezbędne dla lepszego zrozumienia i zarządzania zmianami w organizacjach i zespołach. Pozwala uczestnikom nabyć nowej wiedzy i uporządkować dotychczasową na temat zarządzania zmianą. Pomaga poznać metody i narzędzia niezbędne do skutecznego i przemyslanego zarządznia zmianami w organizacji. Change Management stworzone zostało przez Change Management Institute w Sydney oraz APMG-International. Podstawą programową szkolenia jest przewodnik CMBoK (Change Management Body of Knowledge) oraz oficjalny podręcznik The Effective Change Manager’s Handbook. Szkolenie jest akredytowane i przygotowuje do międzynarodowego egzaminu certyfikacyjnego Change Management na poziomie Foundation.

  • Szkolenie jest na poziomie podstawowym, sugerowana jest kontynuacja na poziomie
  • Practitioner. Metody szkoleniowe obejmują wykład interaktywny oraz ćwiczenia w grupach.

Cel szkolenia

  • Pozyskanie przez uczestników podstawowej wiedzy w zakresie zarządzania zmianą według CMBoK.
  • Poznanie kluczowych elementów zarządzania zmianą: zmiana jednostki, kultura organizacyjna, zarządzanie interesariuszami oraz plan i komunizjacja w zmianie. 
  • Uzyskanie certyfikatu Change Management Foundation. 

Grupa docelowa

  • Kierownicy projektów, programów
  • Liderzy zmian
  • Sponsorzy projektów, programów
  • Osoby, które mają wpływ na przeprowadzanie zmian w ogranizacji

Korzyści ze szkolenia

  • Poznanie powszechnie stosowanej i sprawdzonej metody zarządzania zmianą.
  • Zarządzanie środowiskiem zmiany, w tym osób zaangażowanych w realizację zmiany.
  • Poznanie poszczególnych etapów zmiany.
  • Nabycie podstawowych umiejętności kierowania zmianą i komunikacją w oparciu o CMBoK.
  • Zwiększenie szans na osiągnięcie sukcesu zmiany, w tym założonych korzyści.
  • Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu Change Management Foundation. 
  •  

Agenda szkolenia

  1. Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
  2. Zmiana a jednostka
    Uczenie się jednostek
    Proces i style uczenia się
    Spadek wydajności w zmianie
    Modele zmiany indywidualnej
    Motywacja w zmianie
    Różnice indywidualne a podejście do zmiany
  3. Zmiana a organizacja
    Cztery metafory organizacji
    Zmiana i kultura organizacji
    Modele zmiany
    Główne role dotyczące zmiany w organizacji
    Rozwijanie wizji zmiany
  4. Zarządzanie interesariuszami
    Zasady strategii zarządzania interesariuszami
    Identyfikacja oraz segemntacja interesariuszy
    Mapowanie interesariuszy i strategie wpływu
  5. Komunikacja i strategia
    Uprzedzenia w komunikacji w kontekście zmiany
    Informacja zwrotna i podejścia do komunikacji
    Komunikacja w zmianie – czynniki, bariery i podejście
    Kanały komunikacji (Push-Pull & Lean-Rich)
    Planowanie komunikacji
  6. Ocena wpływu zmiany na organizację
    Identyfikacja i ocena wpływu zmiany
    Ocena wpływu interesariuszy
    Zmiany surowości oceny
  7. Gotowość do zmiany
    Motywowanie do zmiany, wsparcie jednostek i zespołów
    Sieci czynników zmian
    Budowanie organizacyjnej gotowoście do zmian
  8. Zespół zmian
    Organizowanie zespołu zmian
    Skuteczny zespół oraz jego rozwój
    Plan zarządzania zmianą
    Przygotowanie na opór
  9. Egzamin Change Management™ Foundation

Wersje językowe

  • Szkolenie: język polski lub angielski
  • Materiały edukacyjne: język polski lub angielski
  • Egzamin: język polski lub angielski
  • Oficjalny podręcznik: język polski lub angielski (opcjonalnie – cena zakupu 400 zł)

Certyfikacja – informacja o egzaminie

  • Egzamin testowy jednokrotnego wyboru składający się z 50 pytań
  • Czas trwania egzaminu wynosi 40 minut (dodatkowe 10 minut dla osób zdających egzamin w języku, który nie jest ich językiem ojczystym)
  • Do zdania egzaminu konieczne jest uzyskanie minimum 25 punktów z 50 (tj. 50%)
  • Egzamin jest w cenie szkolenia

Czas trwania szkolenia

  • 3 dni szkoleniowe, obejmujące egzamin pod koniec trzeciego dnia
  • Standardowe godziny szkolenia 9.00 – 17.00

Facilitation™ Foundation

Szkolenie akredytowane z egzaminem na poziomie Foundation

Opis szkolenia 

Facylitacja to sposób pracy grupy lub zespołu, który można wykorzystać w wielu różnych obszarach działalności biznesowej, dla prowadzenia pojedynczych spotkań, ale także dla prowadzenia kompletnych procesów rozwojowych, złożonych i odpowiednio dobranych warsztatów. Szkolenie jest oparte o Model Iceberg, który naświetla różne poziomy dynamiki grupowej; ich zrozumienie oraz odpowiednie wykorzystanie jest kluczowe dla sukcesu pracy z grupą. Facylitacja jest bardzo wartościowa w kontekście projektowym, zarządzania zmianą oraz w procesach rozwoju organizacyjnego. Program szkolenia oferuje zestaw koncepcji, modeli, technik i narzędzi facylitacji, których poznanie pozwoli uczestnikom skutecznie projektować i prowadzić spotkania.

  • Szkolenie jest na poziomie podstawowym.
  • Metody szkoleniowe obejmują wykład interaktywny, ćwiczenia w grupie oraz indywidualne.

Cel szkolenia

  • Poznanie facylitacji jako innego sposobu wspierania organizacji: coachingu, doradztwa i szkoleń.
  • Poznanie roli facylitatora w odróżnieniu od roli lidera.
  • Poznanie Modelu Iceberg® i metod pracy facylitatora.
  • Opanowanie zestawu technik i narzędzi facylitacji.
  • Przygotowanie do egzaminu Facilitation™ Foundation.

Grupa docelowa

  • Liderzy zespołów
  • Kierownicy projektów
  • Managerowie zmiany
  • Analitycy biznesowi
  • Scrum Masterzy i Product Ownerzy
  • Osoby, które chcą zwiększyć efektywność pracy w grupach i zespołach

Korzyści ze szkolenia

  • Poznanie uwarunkowań pracy grupy, świadomość zachowań i procesów zachodzących podczas ich spotkań.
  • Poznanie praktycznych metod, narzędzia i techniki pracy z grupą.
  • Uzyskanie wiedzy, którą można natychmiast użyć w codziennej pracy.
  • Wzrost efektywności zespołów oraz skuteczności podejmowanych działań.
  • Skrócenie efektywnego czasu spotkań oraz poprawa jakości rezultatów.
  • Autonomizacja zespołów, wzmocnienie zdolności do osiągania konsensusu oraz poprawa relacji wewnątrz zespołów i pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi.

Agenda szkolenia

  1. Istota facylitacji
  2. Rozróżnienie pomiędzy zadaniem i procesem
  3. Rola i obowiązki lidera zadania
  4. Rola i obowiązki facylitatora
  5. Format w prowadzeniu spotkania
  6. Proces Iceberg® Model – metoda osiągania celów spotkań
  7. Przedstawienie dwóch kluczowych narzędzi i modeli: Model Feedback i SPO
  8. Narzędzia i techniki facylitatora: klastrowanie, łączenie, Poza Zakresem
  9. Przegląd Procesu Iceberg® – jak wyciągać wnioski ze spotkań
  10. Modele, techniki i narzędzia facylitatora: gromadzenia danych, priorytetyzacja, zaawansowane zbieranie danych, implementacja, planowanie spotkania
  11. Planowanie i budowanie agendy spotkania w odpowiedzi na potrzeby klienta i możliwości grupy
  12. Facylitacja warsztatu – kontrakt facylitatora z grupą
  13. Wskaźnik Osobowości Myersa-Briggsa
  14. Badanie Hamburg – założenia, które pomogą w zrozumieniu działań grupy
  15. Narzędzie SCA – jak skutecznie określić propozycje działania?
  16. Process Iceberg® Meeting Model
  17. Praktyczne przedstawienie modeli i narzędzi w pracy facylitatora
  18. Process Iceberg® Organisational Model, czyli jak zbadać skuteczność procesów w organizacji
  19. Profil efektywnego Facylitatora
  20. Egzamin na poziomie Foundtion

Wersje językowe

  • Szkolenie: język polski lub angielski
  • Materiały edukacyjne: język polski lub angielski
  • Egzamin: język polski lub język angielski
  • Oficjalny podręcznik: języki polski lub angielski (opcjonalnie – cena zakupu 100 zł)
  • Egzamin jest w cenie szkolenia

Certyfikacja – informacja o egzaminie

  • Egzamin testowy jednokrotnego wyboru składający się z 50 pytań
  • Czas trwania egzaminu wynosi 40 minut (dodatkowe 10 minut dla osób zdających egzamin w języku, który nie jest ich językiem ojczystym)
  • Do zdania egzaminu konieczne jest uzyskanie minimum 25 punktów z 50 (tj. 50%)

Czas trwania szkolenia

  • 3 dni szkoleniowe, obejmujące egzamin pod koniec trzeciego dnia
  • Standardowe godziny szkolenia 9.00 – 17.00
Change Management® Foundation

1850 zł

netto

W cenie szkolenia:

  • egzamin
  • 3 dni pracy z trenerem
  • materiały edukacyjne
  • przerwy kawowe
  • lunch
Close Menu