Agile dla działów kreatywnych
Świat marketingu nigdy wcześniej nie był tak blisko IT. Cyfryzacja wdarła się w rzeczywistość marketerów i zmusiła ich do zmiany narzędzi pracy i sposobów dotarcia do grup docelowych. Szkolenie Agile Marketing pozwoli dostosować sposób funkcjonowania zespołów marketingowych do nowej rzeczywistości. Uczestnicy będą potrafili wprowadzić zmiany w organizacji zespołów i ich pracy, zmienić sposób planowania kampanii marketingowych, zrozumieją znaczenie i wpływ elastyczności na efekty działań marketingowych. Osią Agile Marketingu są Klienci, tak więc część programu poświęcona jest wszelkim aspektom orientacji na klienta w pracy zespołów marketingowych. To szkolenie pozwoli zespołom w sposób iteracyjny prowadzić kampanie i reagować na zmiany wymuszone feedbackiem ze strony odbiorców. W programie zawarty jest moduł poświęcony dostosowaniu podejścia Scrum do potrzeb zespołów marketingowych i wykorzystaniu jego zasad w realiach Agile Marketingu.
Program szkolenia jest skonstruowany tak, aby jego uczestnicy poznali teoretyczne aspekty Agile Marketingu oraz praktycznie przetestowali je w części warsztatowej. Case Studies pozwolą zobrazować jak w rzeczywistości funkcjonują zespoły marketingowe pracujące w oparciu o metodyki zwinne.
Forma szkolenia:
Szkolenie łączy w sobie teorię wraz z elementami warsztatu. Uczestnicy poznają także case studies, które pomogą zrozumieć jak działa Agile Marketing.
Cel szkolenia
- Przedstawienie zwinnego sposobu pracy.
- Zmiana sposobu planowania kampanii marketingowych na elastyczne i umożliwiające dostosowanie się do okoliczności i rynku.
- Przedstawienie procesu decyzyjnego, który jest oparty na potrzebach klientów (customer-oriented).
- Pokazanie źródeł i sposobów badania potrzeb klientów oraz komunikacji z nimi.
- Reorganizacja zespołów marketingowych, tworzenie struktur interdyscyplinarnych.
- Zrozumienie jak funkcjonuje zespół w procesie Iteracyjnym.
- Zbudowanie zdolności do testowanie, eksperymentowanie i adaptacji procesu.
Grupa docelowa
- Zewnętrzne zespoły marketingowe
- Działy marketingu
Korzyści ze szkolenia
- Zdolność do zwiększenia ROI przy mniejszych nakładach ponoszonych na kampanie marketingowe.
- Umiejętność szybkiego reagowania i wprowadzania zmian w kampaniach w celu lepszego wykorzystania budżetu.
- Budowanie spójnych kampanii marketingowych.
- Zwiększenie kreatywności w zespole.
- Zwiększenie efektywności zespołu.
- Umiejętność tworzenie kampanii dostosowanych do grupy docelowej.
- Budowanie oddzielnych i odpowiednio zaprojektowanych kanałów do komunikacji oraz edukacji klienta.
- Tworzenie materiałów w oparciu o potrzeby klienta.
- Poprawa przepływu informacji w zespole.
Agenda szkolenia
- Wprowadzenie
Czym jest Agile i jakie jego pochodzenie
Pryncypia i wartości Agile
- Narzędzia i techniki i różne podejścia zwinne
Scrum
Kanban
Lean - Kontrola Procesu Empirycznego
- Agile Marketing
Koncentracja na kliencie
Wpływ klienta na produkt – Iteracyjność, od etapu prototypowania, po implementację
Komunikacja z klientem jako podstawa podejmowania decyzji w projekcie
Testowanie i eksperymentowanie – „Fail Fast, Fail Often” – na przykładzie kampanii Google Ads i Facebook Ads
Źródła danych o opinii klientów: wyniki testów, eksploracja, media społecznościowe, feedback
Transparentność – otwarta komunikacja ze wszystkimi Interesariuszami
Tworzenie kanałów odpowiednich do pozyskiwania odpowiednich klientówInterdyscyplinarne zespoły marketingowe
Koordynacja oraz współpraca pomiędzy zespołami związanymi z procesem promocji Wykorzystanie Scrum w Agile Marketingu
Role w zespole
Tworzenie Backlogu
User Stories
Planowanie Sprintu i budowanie Backlogu dla Sprintu
Proaktywna komunikacja – Stundups
MVP – Minimum Viable Product
RetrospektywaCechy kampanii Agile
Dostosowanie do potrzeb klienta – nie decydentów w Organizacji
Kampanie adaptacyjne, iteracyjne
„Odkrywanie” klientów zamiast kampanii opartych na predykcjach
Planowanie elastyczne
Wdrażanie zmian w trakcie kampanii
Drobne i ciągłe eksperymentowanie
Organizacja kanałów odpowiednich do edukacji oraz sprzedaży
Case studies – małe i duże kampanie
Wersje językowe
- Szkolenie: język polski lub angielski
- Materiały edukacyjne: język polski lub angielski
Czas trwania szkolenia
- 2 dni szkoleniowe
- Godziny szkolenia stacjonarnego 9.00 – 16.00
- Godziny szkolenia online 9:00 – 15:00
Agile dla działów kreatywnych
W cenie szkolenia:
- 2 dni pracy z trenerem
- materiały edukacyjne
-
konsultacje e-mailowe z trenerem po szkoleniu
- lunch - szkolenia stacjonarne
-
przerwy kawowe
- szkolenia stacjonarne
Dodatkowo