Agile dla działów kreatywnych

Świat marketingu nigdy wcześniej nie był tak blisko IT. Cyfryzacja wdarła się w rzeczywistość marketerów i zmusiła ich do zmiany narzędzi pracy i sposobów dotarcia do grup docelowych. Szkolenie Agile Marketing pozwoli dostosować sposób funkcjonowania zespołów marketingowych do nowej rzeczywistości. Uczestnicy będą potrafili wprowadzić zmiany w organizacji zespołów i ich pracy, zmienić sposób planowania kampanii marketingowych, zrozumieją znaczenie i wpływ elastyczności na efekty działań marketingowych. Osią Agile Marketingu są Klienci, tak więc część programu poświęcona jest wszelkim aspektom orientacji na klienta w pracy zespołów marketingowych. To szkolenie pozwoli zespołom w sposób iteracyjny prowadzić kampanie i reagować na zmiany wymuszone feedbackiem ze strony odbiorców. W programie zawarty jest moduł poświęcony dostosowaniu podejścia Scrum do potrzeb zespołów marketingowych i wykorzystaniu jego zasad w realiach Agile Marketingu.

Program szkolenia jest skonstruowany tak, aby jego uczestnicy poznali teoretyczne aspekty Agile Marketingu oraz praktycznie przetestowali je w części warsztatowej. Case Studies pozwolą zobrazować jak w rzeczywistości funkcjonują zespoły marketingowe pracujące w oparciu o metodyki zwinne.

Forma szkolenia:
Szkolenie łączy w sobie teorię wraz z elementami warsztatu. Uczestnicy poznają także case studies, które pomogą zrozumieć jak działa Agile Marketing.

Cel szkolenia

  • Przedstawienie zwinnego sposobu pracy.
  • Zmiana sposobu planowania kampanii marketingowych na elastyczne i umożliwiające dostosowanie się do okoliczności i rynku.
  • Przedstawienie procesu decyzyjnego, który jest  oparty na potrzebach klientów   (customer-oriented).
  • Pokazanie źródeł i sposobów badania potrzeb klientów oraz komunikacji z nimi.
  • Reorganizacja zespołów marketingowych, tworzenie struktur interdyscyplinarnych.
  • Zrozumienie jak funkcjonuje zespół w procesie Iteracyjnym.
  • Zbudowanie zdolności do testowanie, eksperymentowanie i adaptacji procesu.

Grupa docelowa

  • Zewnętrzne zespoły marketingowe
  • Działy marketingu

Korzyści ze szkolenia

  • Zdolność do zwiększenia ROI przy mniejszych nakładach ponoszonych na kampanie marketingowe.
  • Umiejętność szybkiego reagowania i wprowadzania zmian w kampaniach w celu lepszego wykorzystania budżetu.
  • Budowanie spójnych kampanii marketingowych.
  • Zwiększenie kreatywności w zespole.
  • Zwiększenie efektywności zespołu.
  • Umiejętność  tworzenie kampanii dostosowanych do grupy docelowej.
  • Budowanie oddzielnych i odpowiednio zaprojektowanych  kanałów do komunikacji oraz edukacji klienta.
  • Tworzenie materiałów w oparciu o potrzeby klienta.
  • Poprawa przepływu informacji w zespole.

Agenda szkolenia

  1. Wprowadzenie
    Czym jest Agile i jakie jego pochodzenie
    Pryncypia i wartości Agile
  1. Narzędzia i techniki i różne podejścia zwinne
    Scrum
    Kanban
    Lean
  2. Kontrola Procesu Empirycznego
  3. Agile Marketing
    Koncentracja na kliencie
    Wpływ klienta na produkt – Iteracyjność, od etapu prototypowania, po implementację
    Komunikacja z klientem jako  podstawa podejmowania decyzji w projekcie
    Testowanie i eksperymentowanie – „Fail Fast, Fail Often” – na przykładzie kampanii Google Ads i Facebook Ads
    Źródła danych o opinii klientów: wyniki testów, eksploracja, media społecznościowe, feedback
    Transparentność – otwarta komunikacja ze wszystkimi Interesariuszami
    Tworzenie kanałów odpowiednich do pozyskiwania odpowiednich klientów

    Interdyscyplinarne zespoły marketingowe
    Koordynacja oraz współpraca pomiędzy zespołami związanymi z procesem promocji

  4. Wykorzystanie Scrum w Agile Marketingu
    Role w zespole
    Tworzenie Backlogu
    User Stories
    Planowanie Sprintu i budowanie Backlogu dla Sprintu
    Proaktywna komunikacja – Stundups
    MVP – Minimum Viable Product
    Retrospektywa

  5. Cechy kampanii Agile
    Dostosowanie do potrzeb klienta – nie decydentów w Organizacji
    Kampanie adaptacyjne, iteracyjne
    „Odkrywanie” klientów zamiast kampanii opartych na predykcjach
    Planowanie elastyczne
    Wdrażanie zmian w trakcie kampanii
    Drobne i ciągłe eksperymentowanie
    Organizacja kanałów odpowiednich do edukacji oraz sprzedaży
    Case studies – małe i duże kampanie

Wersje językowe

  • Szkolenie: język polski lub angielski
  • Materiały edukacyjne: język polski lub angielski

Czas trwania szkolenia

  • 2 dni szkoleniowe 
  • Godziny szkolenia stacjonarnego 9.00 – 16.00 
  • Godziny szkolenia online 9:00 – 15:00

Agile dla działów kreatywnych

W cenie szkolenia:

Dodatkowo