Agile dla Działów Kreatywnych
Naturalna dynamika procesu twórczego często jest niezgodna z zasadami procesu waterfall. Kreatywność wymaga elastyczności, możliwości usprawniania wypracowanych już rozwiązań, wprowadzania zmian, kultury, w której testy i eksperymenty (a więc i porażki) będą na stałe wpisane w w katalog zasad i wartości. To szkolenie, pozwoli poznać rożne modele zachowań prowadzących do rozwoju procesu twórczego i dostarczania innowacyjnych rozwiązań. Agile skoncentrowany jest na kliencie, współpracy i dostarczaniu produktu zgodnego z oczekiwaniami. To szkolenie pozwoli uczestnikom na podniesienie kompetencji w zakresie badań potrzeb klienta i współpracy z nim. Podniesie także standardy komunikacji oraz pracy zespołowej, które są niezbędne do spójnego wytwarzania produktu. Szkolenie zaprojektowane jest w sposób umożliwiający poznanie zasad i narzędzi Agile, a także zrozumienie jak można je wdrożyć i dostosować do wymagań panujących w konkretnej organizacji.
Forma szkolenia: Szkolenie łączy w sobie teorię wraz z elementami warsztatu.
Cel szkolenia
- Przedstawienie zwinnego sposobu pracy.
- Adaptacja procesu twórczego i kreatywnego do fundamentów Agile.
- Nauka współpracy i budowania jedności w zespołach kreatywnych.
- Poznanie procesu i narzędzi Agile możliwych do wykorzystania w działach kreatywnych.
- Zwiększenie elastyczności i pokonanie strachu przed zmianami.
- Nauka wykorzystania perspektywy klienta przy ustalaniu celów.
- Nauka priorytetyzacji.
Grupa docelowa
- Członkowie zespołów interdyscyplinarnych
- Zespoły UX (Design oraz Research)
- Graficy
- Projektanci różnego rodzaju produktów
- Działy odpowiedzialne za eventy
Korzyści ze szkolenia
- Wypracowywanie rozwiązań zgodnych z potrzebami klientów i rynku.
- Wytwarzanie rozwiązań efektywnych – tj. zawierających tylko potrzebne cechy/funkcjonalności.
- Lepsze szacowanie złożoności zadań.
- Zamykanie projektów na czas i w ramach ustalonych budżetów.
- Dostarczanie produktów o najwyższej jakości
- Lepsze zarządzanie ryzykiem.
- Poprawa komunikacji na poziomie zespołu oraz całej organizacji.
- Umożliwienie zespołom kreatywnym pracy w środowisku sprzyjającym innowacyjności.
- Wyciąganie wniosków z doświadczeń, ciągły rozwój i usprawnianie pracy zespołu.
Agenda szkolenia
- Wprowadzenie
Czym jest Agile i jakie jego pochodzenie
Pryncypia i wartości Agile - Narzędzia i techniki i różne podejścia zwinne
Scrum
Kanban
Lean - Agile Lifecycle – czyli podejście iteracyjne w działach kreatywnych
Planowanie
Backlog i sprint backlog
Planning Poker i inne narzędzia do estymacji czasu i złożoności - User stories i story points jako narzędzie do określania zadań w działach kreatywnych
- Realizacja
- Rytuały
- Story development
- Natychmiastowe cele i rezultaty
- Przegląd
Co możemy poprawić
Jakie były problemy
Content & Design - Zwinny Dział kreatywny
Płynność procesu twórczego (prototypowanie, draft mapy produktu, wywiady z użytkownikami)
Zespoły interdyscyplinarne jako sposób na komplementarny rozwój produktu
Komunikacja pomiędzy jednostkami - Wizualizacja pracy i osiągnięć
- Testy i eksperymenty
- No blame culture
- Wspólny rozwój, wspólne cele
- Praca zespołowa ponad pracę indywidualną
- Współpraca z klientem
- Budowanie odpowiedzialności
Wersje językowe
- Szkolenie: język polski lub angielski
- Materiały edukacyjne: język polski lub angielski
Czas trwania szkolenia
- 2 dni szkoleniowe
- Godziny szkolenia stacjonarnego 9.00 – 16.00
- Godziny szkolenia online 9:00 – 15:00
Agile dla Działów
Kreatywnych
Wycena indywidualna
W cenie szkolenia:
- 2 dni pracy z trenerem
- materiały edukacyjne
-
konsultacje e-mailowe z trenerem po szkoleniu
- lunch - szkolenia stacjonarne
-
przerwy kawowe
- szkolenia stacjonarne
Dodatkowo