Agile dla Działów Kreatywnych

Naturalna dynamika procesu twórczego często jest niezgodna z zasadami procesu waterfall. Kreatywność wymaga elastyczności, możliwości usprawniania wypracowanych już rozwiązań, wprowadzania zmian, kultury, w której testy i eksperymenty (a więc i porażki) będą na stałe wpisane w  w katalog zasad i wartości. To szkolenie, pozwoli poznać rożne modele zachowań prowadzących do rozwoju procesu twórczego i dostarczania innowacyjnych rozwiązań. Agile skoncentrowany jest na kliencie, współpracy i dostarczaniu produktu zgodnego z oczekiwaniami. To szkolenie pozwoli uczestnikom na podniesienie kompetencji w zakresie badań potrzeb klienta i współpracy z nim. Podniesie także standardy komunikacji oraz pracy zespołowej, które są niezbędne do spójnego wytwarzania produktu. Szkolenie zaprojektowane jest w sposób umożliwiający poznanie  zasad i narzędzi Agile, a także zrozumienie jak można je wdrożyć i dostosować do wymagań panujących w konkretnej organizacji.

Forma szkolenia: Szkolenie łączy w sobie teorię wraz z elementami warsztatu.

Cel szkolenia

  • Przedstawienie zwinnego sposobu pracy.
  • Adaptacja procesu twórczego i kreatywnego do fundamentów Agile.
  • Nauka współpracy i budowania jedności w zespołach kreatywnych.
  • Poznanie procesu i narzędzi Agile  możliwych do wykorzystania w działach kreatywnych.
  • Zwiększenie elastyczności i pokonanie strachu przed zmianami.
  • Nauka wykorzystania perspektywy klienta przy ustalaniu celów.
  • Nauka priorytetyzacji.

Grupa docelowa

  • Członkowie zespołów interdyscyplinarnych
  • Zespoły UX (Design oraz Research)
  • Graficy
  • Projektanci różnego rodzaju produktów
  • Działy odpowiedzialne za eventy

Korzyści ze szkolenia

  • Wypracowywanie rozwiązań zgodnych z potrzebami klientów i rynku.
  • Wytwarzanie rozwiązań efektywnych – tj. zawierających tylko potrzebne cechy/funkcjonalności.
  • Lepsze szacowanie złożoności zadań.
  • Zamykanie projektów na czas i w ramach ustalonych budżetów.
  • Dostarczanie produktów o najwyższej jakości
  • Lepsze zarządzanie ryzykiem.
  • Poprawa komunikacji na poziomie zespołu oraz całej organizacji.
  • Umożliwienie zespołom kreatywnym pracy w środowisku sprzyjającym innowacyjności.
  • Wyciąganie wniosków z doświadczeń, ciągły rozwój  i usprawnianie pracy zespołu.

Agenda szkolenia

  1. Wprowadzenie
    Czym jest Agile i jakie jego pochodzenie
    Pryncypia i wartości Agile
  2. Narzędzia i techniki i różne podejścia zwinne
    Scrum
    Kanban
    Lean
  3. Agile Lifecycle – czyli podejście iteracyjne w działach kreatywnych
    Planowanie
    Backlog i sprint backlog
    Planning Poker i inne narzędzia do estymacji czasu i złożoności
  4. User stories i story points  jako narzędzie do określania zadań w działach kreatywnych
  5. Realizacja
  6. Rytuały
  7. Story development
  8. Natychmiastowe cele i rezultaty
  9. Przegląd
    Co możemy poprawić
    Jakie były problemy
    Content & Design
  10. Zwinny Dział kreatywny
    Płynność  procesu twórczego (prototypowanie, draft mapy produktu, wywiady z użytkownikami)
    Zespoły interdyscyplinarne jako sposób na komplementarny rozwój produktu
    Komunikacja pomiędzy jednostkami
  11. Wizualizacja pracy i osiągnięć
  12. Testy i eksperymenty
  13. No blame culture
  14. Wspólny rozwój, wspólne cele
  15. Praca zespołowa ponad pracę indywidualną
  16. Współpraca z klientem
  17. Budowanie odpowiedzialności

Wersje językowe

  • Szkolenie: język polski lub angielski
  • Materiały edukacyjne: język polski lub angielski

Czas trwania szkolenia

  • 2 dni szkoleniowe 
  • Godziny szkolenia stacjonarnego 9.00 – 16.00 
  • Godziny szkolenia online 9:00 – 15:00

Agile dla Działów





Kreatywnych

Wycena indywidualna

 

szkolenie online

W cenie szkolenia:

Dodatkowo