Nasze szkolenia:

Czym jest ITIL®

ITIL (ang. IT Infrastructure Library) to uznane i powszechnie stosowane podejście do zarządzania usługami IT oparte o najlepsze praktyki, rozwijane od połowy lat osiemdziesiątych XX w. W najnowszej, czwartej wersji obejmuje nie tylko zarządzanie usługami IT, ale również wszelkimi usługami biznesowymi, które są realizowane w oparciu o usługi informatyczne. W dobie tak zwanej transformacji cyfrowej rozwiązania informatyczne stały się nie tylko integralną częścią niemal każdego biznesu, ale i podstawą jego działania. Wiele spraw można obecnie załatwić zdalnie, przez Internet, będąc w podróży czy pozostając w domu. Coraz częściej codzienną pracę zawodową wielu ludzi również wykonuje zdalnie. Takie możliwości stwarzają wszechobecne rozwiązania informatyczne i stale rozwijająca się sieć globalna.

Właściwe zarządzanie usługami IT oraz wszelkimi usługami, które są realizowane dzięki usługom IT jest koniecznością we współczesnych przedsiębiorstwach. Pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej, relacji z klientami, właściwe wykorzystanie doświadczeń użytkowników i Klientów (Ux/Cx) korzystających z usług, jak również dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców dzięki mechanizmom sieciowym i rozwiązaniom mobilnym.
ITIL, który powstał z inicjatywy rządu Wielkiej Brytanii, jest obecnie rozwijany przez spółkę Axelos, w której rząd brytyjski jest jednym z dwóch udziałowców. Najnowsza czwarta już wersja ITIL została napisana praktycznie od nowa, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku, który zmienia się w szybkim tempie. Uwzględnienie takich rozwiązań jak Lean Management, Agile, DevOps, Cloud czy Blockchain w najnowszej wersji ITIL gwarantuje, że najnowsza biblioteka najlepszych praktyk zarządzania usługami w pełni odpowiada potrzebom współczesnych organizacji, umożliwiając zrozumienie roli strumienia tworzenia wartości dostarczanej Klientom poprzez wszelkie cyfrowo wspierane usługi.

Gdzie można zastosować ITIL®

ITIL® jest metodyką uniwersalną, stosowaną na całym świecie. Zasada „przyjmij i zastosuj” sprawia, że może być z powodzeniem wdrażana we wszystkich organizacjach – bez względu na ich wielkość oraz charakter.

Czy warto korzystać z  ITIL®

Głównym celem ITIL jest zwiększenie efektywności biznesowej  organizacji.

Wykorzystanie wskazówek ITIL pozwala lepiej wykorzystać zasoby ludzkie oraz dostępną infrastrukturę. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą ITIL?

  • Zarządzanie IT w podejściu  biznesowym pomaga zmniejszyć koszty wytwarzania usług informatycznych.
  • Podejście biznesowe do IT wpływa na poprawę  relacji z klientami.
  • Rośnie porządek w organizacji – ITIL wnosi jasne określenie ról i odpowiedzialności.
  • Wspomniane wcześniej zagospodarowanie ludzi i infrastruktury, zwiększa efektywność.
  • Poprawia się poziom i wydajność komunikacji.
  • Wzrost zaangażowania działów IT.
  • Stałe doskonalenie organizacji podnosi poziom zarządzania jakością.

Szkolenia ITIL w Mindstream 

ITIL®4  Foundation

Jest to najnowsza wersja tej metodyki. Informacje o tym, co odróżnia ją od jej poprzedniczek dostępne są w artykule Nowa wersja ITIL.

Egzamin ITIL®4 Foundation

Szkolenie konczy się egzaminem (nieobowiązkowym), który trwa 75 minut. W przypadku osób, ktore zdają egzamin w obcym języku, doliczone jest dodatkowe 15 minut. Egzamin m formę testu jednokrotnego wyboru (40 pytań). Należy udzielić minimum 60% dobrych odpowiedzi (26 pytań), żeby uzyskać pozytywny wynik egzaminu.

ITIL®4 Managing Professional Transition

Jest to jedyne szkolenie umożliwiające przejście z ITILv3 do ITILv4 na poziomie eksperckim. Skierowane jest wyłącznie do osób posiadających certyfikat ITILv3 Expert lub 17 punktów do certyfikatu ITILv3 Expert. Szkolenie dostarcza specjalistom ITILv3 wiedzy na temat najnowszych rozwiązań zarządzania usługami oraz przygotowuje do egzaminu ITILv4 Managing Professional Transition.

Egzamin ITIL®4 MPT

Szkolenie kończy się egzaminem, który trwa 90 min/113 min (dodatkowy czas dla osób, dla których język angielski nie jest językiem ojczystym.