Zabójcy zmiany

Gra szkoleniowa

Opis gry szkoleniowej

Był późny, jesienny wieczór. Przechodnie szybkim krokiem udawali się w kierunku swoich domów. To miasto nie było bezpieczne po zmroku. W sumie w ciągu dnia też nie było lepiej. W pustym, oświetlonym jedynie latarnią uliczną biurze prywatnego detektywa odezwał się telefon. Dzwonił uporczywie, jakby ktoś po drugiej stronie wiedział, że na pewno kogoś zastanie. Dźwięk urwał się z chwilą, gdy męska dłoń podniosła słuchawkę, by po sekundzie odłożyć ją z powrotem na widełki. Za pierwszym razem nie trafiła – dłoń, podobnie, jak jej właściciel była mocno wczorajsza. Prywatny detektyw, do którego należał zarówno telefon, biuro, jak i wytarta sofa, na której leżał nasz „bohater” powoli budził się z mocnego snu. Był rozdrażniony dźwiękiem telefonu i suchością w swoich ustach.

– Dobry wieczór – kobiecy głos wydawał się dochodzić spoza realnego świata. Detektyw był przekonany, że to objaw delirki, choć chyba nie wypił, aż tyle.
– Dobry wieczór – głos ponowił przywitanie – Dzwoniłam do Pana z budki chwilę temu, ale chyba coś nas rozłączyło.
– To nie mogą być majaki – pomyślał detektyw. Z niechęcią otworzył oczy i zobaczył przed sobą wysoką blondynkę, w powłóczystej czerwonej sukience.
– Musi mi Pan pomóc! – głos kobiety przybrał emocjonalny ton z chwilą, gdy zobaczyła otwarte oczy mężczyzny – Tylko Pan mi został.
– O co chodzi? – detektyw dźwignął się z trudem z sofy i dłońmi przetarł zaspane oczy.
– O zabójstwo – odpowiedziała kobieta w czerwieni.
– Kogo? – zmysły mężczyzny wyostrzyły się momentalnie.
– Mojej siostry – Zmiany.

Ten krótki opis przedstawia fabułę gry szkoleniowej Zabójcy Zmiany. Nawiązuje ona do klimatu z najlepszych powieści i filmów w stylu NOIR, takich jak Sokół Maltański czy Chinatown. Grając w tę grę wcielisz się w rolę detektywa, który dostał najważniejsze zlecenie w swojej karierze. Ma znaleźć zabójców młodej dziewczyny o imieniu Zmiana. Zginęła ona w jednej z dużych organizacji działających na terenie miasta. Choć policja wytypowała już podejrzanych musisz jedynie na podstawie poszlak, swojego doświadczenia i intuicji wskazać winnego.

Zabójcy Zmiany

Zabójcy Zmiany to metaforyczna, kooperacyjna, detektywistyczna, karciana gra szkoleniowa z zakresu zarządzania zmianą organizacyjną. Jej głównym celem jest poznanie przyczyn niepowodzeń wdrażania zmian w organizacji. Jest to narzędzie edukacyjne oparte na metaforze. Oznacza to, że siłą gry nie jest sama rozgrywka (jak w przypadku symulacji) a jej omówienie. Jest to połączenie dwóch modeli służących do analizy zdarzeń. Rozgrywka jest przykładem analizy post-mortem, w której zadaniem jest prześledzenie tego, co nie wyszło we wdrożeniu i znalezieniu przyczyny. Z kolei omówienie opiera się na analizie pre-mortem, czyli wyobrażeniu sobie tego, co mogłoby nie wyjść w przypadku przyszłych zmian, już nie w świecie gry a w rzeczywistości. Dzięki temu grę można wykorzystywać na wiele różnych sposobów i w różnych celach.

Obszary wykorzystania

Zabójcy Zmiany z powodzeniem sprawdzą się podczas:

  • Warsztatów strategicznych, jako narzędzie przydatne przy np. diagnozie organizacji, budowaniu wizji zmiany czy identyfikacji potencjalnych ryzyk, jakie mogą wystąpić podczas wdrożenia zmiany.
  • Szkoleń z zarządzania zmianą organizacyjną czy zarządzania projektami, jako wstęp lub osobny moduł szkoleniowy.
  • Wdrażania zmian, jako kanał komunikacyjny np. pomiędzy managerami, a pracownikami.
  • Spotkań typu kick off i follow up, jako część analizy pre-mortem bądź post-mortem.
  • Integracji, jako atrakcyjny przerywnik.

Komu się przyda

  • Trenerom i konsultantom zarządzania zmianą
  • Trenerom wewnętrznym
  • Managerom
  • Zespołom wewnętrznym odpowiedzialnym za wdrożenie zmian

W grę Zabójcy Zmiany zagrało już kilka tysięcy osób z wielu krajów, oceniając ją, jako przydatne i atrakcyjne narzędzie edukacyjne.

Podstawowe informacje

Jedno pudełka zawiera:

  • Karty kontekstów – 4 szt.
  • Karty podejrzanych – 12 szt.
  • Karty poszlak – 18 szt.
  • Karty akcji – 36 szt.
  • Totem – 1 szt.
  • Odpowiedzi do poszlak – 1 szt.
  • Instrukcję – 1 szt.

Liczba graczy: od 2 do 5 osób (z jednym pudełkiem)
Czas jednej rozgrywki (bez omówienia): 20 min – 40 min.
Możliwa liczba przeprowadzenia niepowtarzalnych rozgrywek: 24 (tyle razy można w nią zagrać i nie powtórzy się wynik).

Autor gry szkoleniowej

Marek Janigacz – doświadczony konsultant, trener biznesowy i projektant gier edukacyjnych. Właściciel firmy ERDAD.

Zabójcy Zmiany

285 zł

netto

Pudełko zawiera: