Agile w Działach Sprzedaży
Program szkolenia powstał jako odpowiedź na problemy, które napotyka coraz więcej zespołów sprzedażowych. Wielu z naszych Klientów potwierdza, że plany sprzedażowe ustalane długoterminowo często trzeba zmieniać już po krótkich odcinkach czasu. W innym wypadku są one po prostu nie przystające do błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Sprzedaż zmienia się nie tylko na poziomie strategicznym, ale także operacyjnym. Inaczej wyglądają dziś rozmowy sprzedażowe i inne są oczekiwania klienta, który jest świadomym podmiotem, bombardowanym ofertami i zanurzonym w szumie informacyjnym. Klienci jak nigdy szukają dziś wiarygodnych dostawców, którzy są ekspertami w swojej branży.
Odnalezienie się w nowej rzeczywistości wymaga zrozumienia zmian zachodzących wokół i dostosowania do nich procesu sprzedaży. To szkolenie kompleksowo przygotuje uczestników do realizowania efektywnej sprzedaży w rzeczywistości, gdy rynek, oferta konkurencji oraz oczekiwania Klientów potrafią zmieniać się z miesiąca na miesiąc.
Cel szkolenia
- Przedstawienie zwinnego sposobu pracy.
- Zmiana sposobu sprzedaży z liniowego na dostosowany do rynku i jego realiów.
- Zwiększenie adaptacyjności zespołów sprzedażowych.
- Zmiana organizacji pracy zespołów sprzedażowych.
- Zmiana zasad współpracy na linii sprzedaż – marketing.
- Poznanie procesu SCRUM oraz innych technik zwinnych.
- Zbudowanie zdolności do testowania, eksperymentowania i adaptacji procesu.
- Dyrektorzy zarządzający
- Dyrektorzy ds. Sprzedaży
- Osoby odpowiedzialne za sprzedaż B2B w Organizacjach
- Pracownicy Działu Marketingu
- Wszystkie osoby zainteresowane dostosowaniem procesu sprzedaży do zmieniającego się otoczenia
Korzyści ze szkolenia
- Umiejętność funkcjonowania w świecie VUCA – szybkie dostosowywanie się do zmieniającego się rynku.
- Eliminacja zbędnych działań na rzecz zwiększenia efektywności.
- Zwiększenie liczby konwersji i podniesienie poziomu sprzedaży.
- Wykorzystanie w pełni efektywności członków Zespołów Sprzedażowych.
- Tworzenie produktów i usług lepiej odpowiadającym potrzebom klienta.
- Podniesienie poziomu satysfakcji klientów.
- Stworzenie bardziej motywującego modelu wynagrodzeń.
- Zwiększenie efektywności zespołu.
- Poprawa przepływu informacji wewnątrz zespołu sprzedażowego i pomiędzy zespołem sprzedażowym a innymi działami.
Agenda szkolenia
- Wprowadzenie
Czym jest Agile i jakie jego pochodzenie
Pryncypia i wartości Agile - Narzędzia i techniki i różne podejścia zwinne
Scrum
Kanban
Lean - Wykorzystanie podejścia Scrum w sprzedaży
Role w w Scrumie:
Prodct Owner
Scrum Master
Zespół
Budowanie Backlogu dla Sprintu
Planowanie Sprintu
Tablice Kanban
Wspólnota zespołu zamiast pracy indywidualnej
Transparentność
Ocena sprintu bez produktu materialnego
Storytelling jako sposób prezentacji działań
Wykorzystanie wniosków i informacji od klientów w działach developmentu - Zwinna sprzedaż
- Koncentracja na kliencie jako podstawa metodyk sprzedażowych
Nieliniowy sposób kupowania – wady lejka sprzedażowego
Grupa zakupowa zamiast pojedynczego klienta
Zanim złożysz ofertę
Od sprzedaży do doradcy klienta
„Ultracontent” wykorzystywany w sprzedaży - Organizacja pracy
Less is Better – redukcja niepotrzebnych zadań
Budowanie odpowiedzialności
Eksperymentowanie w sprzedaży
Odpowiedzialność za produkt buduje zaangażowanie
Zmiana sposobu wynagradzania zespołów sprzedażowych - Współpraca i komunikacja
Analiza Interesariuszy sprzedaży w Organizacji
Nowa organizacja współpracy marketingu i sprzedaży
Wspólna definicja lead’u dla marketingu i sprzedaży
Wersje językowe
- Szkolenie: język polski lub angielski
- Materiały edukacyjne: język polski lub angielski
Czas trwania szkolenia
- 2 dni szkoleniowe
- Godziny szkolenia stacjonarnego 9.00 – 16.00
- Godziny szkolenia online 9:00 – 15:00
Agile w Działach Sprzedaży
W cenie szkolenia:
- 2 dni pracy z trenerem
- materiały edukacyjne
-
konsultacje e-mailowe z trenerem po szkoleniu
- lunch - szkolenia stacjonarne
-
przerwy kawowe
- szkolenia stacjonarne
Dodatkowo