Symulacja biznesowa „Szyta na miarę”
Symulacje tworzone na zamówienie Klienta. Indywidualne podejście i niepowtarzalne rozwiązania.
Jedną z flagowych usług w naszej ofercie jest projektowanie symulacji biznesowych na zamówienie Klienta. Symulacje biznesowe, tworzone zgodnie z indywidualnymi potrzebami Klientów, są niezwykle efektywnym narzędziem edukacyjnym. Dzięki uwzględnieniu specyfiki danej firmy symulacje, stanowią idealne narzędzie szkoleniowe służące zrozumieniu, jak działa firma i od jakich czynników zależy jej sukces.
Symulacje biznesowe idealnie sprawdzają się także, jako element procesu wdrożeniowego nowych pracowników. Uczestniczenie w takiej symulacji pozwoli na podejmowanie przez nich decyzji występujących w codziennej praktyce firmy w bezpiecznych, kontrolowanych (przez trenera prowadzącego) warunkach. Dzięki temu proces nauki, a tym samym proces wdrożenia przebiegnie sprawniej i efektywniej. Dodatkowo wykorzystanie gry podczas wdrożenia nowych pracowników przełoży się na ich lepszą integrację i budowanie u nich właściwych postaw indywidualnych i zespołowych. Kolejnym obszarem wykorzystania symulacji może być proces oceny Assessment Center. Wielowymiarowość tej oceny przy złożoności symulacji może dać bardzo dobre, wystandaryzowane wyniki.
Symulacja biznesowa „szyta na miarę” może stanowić, także wartość marketingową zarówno w komunikacji firmy „na zewnątrz”, jak i „wewnątrz organizacji”. Często jest nośnikiem wartości firmowych oraz tzw. wiedzy ukrytej, którą ciężko przekazać w warunkach szkoleniowych.
Specyfika symulacji biznesowych
Właśnie zwrócenie uwagi na cel inny niż rozrywka jest tutaj kluczowe. Oczywiście zabawa czy przyjemność z grania też są ważnymi elementami symulacji, jednak ma ona inny cel. By go zrealizować nie wystarczy stworzyć ciekawą historię i „nałożyć” ją na kilka elementów, które funkcjonują w realnym świecie. By symulacja biznesowa była efektywnym narzędziem szkoleniowym należy zwrócić szczególną uwagę na proces jej projektowania. By zwizualizować ten proces poniżej prezentujemy tzw. stożek abstrakcji, czyli metaforyczny model służący do projektowania między innymi symulacji biznesowych.

Nasze podejście do projektowania symulacji biznesowych
Bazując na wieloletnim doświadczeniu i autorskich rozwiązaniach wypracowaliśmy efektywny model projektowania symulacji biznesowych. W celu zapewnienia sprawnej i terminowej realizacji tego typu projektów konieczna jest bardzo ścisła współpraca pomiędzy konsultantami firmy Mindstream oraz Klientem, a także realizowanie zadań zgodnie z założonym i uzgodnionym harmonogramem. Wynika to z faktu, że nasze podejście do projektowania symulacji opiera się na procesie, który można przedstawić w ośmiu krokach:

- Analiza dokumentacji (procesów, procedur, KPI)
- Benchmarking,
- Wywiady ustrukturyzowane (indywidualne i grupowe).
Równolegle zbierane będą materiały merytoryczne.
- Mapowaniu procesów
- Myśleniu systemowym
- Nasze doświadczenie w mapowaniu i optymalizacji procesów biznesowych wykorzystujemy w zbieraniu materiałów niezbędnych do zaprojektowania efektywnego narzędzia edukacyjnego.
Symulacje oferowane na zamówienie
Oferujemy każdy rodzaj i typ symulacji biznesowych. Dlatego Państwa symulacja może być:
- Planszowa – wykorzystująca planszę, karty
- Komputerowa – rozgrywka prowadzona jest przy użyciu komputera
- Konstrukcyjna – aktywności graczy skupione wokół konstruowania budowli / maszyny
- Mieszana – np. planszowa wspierana silnikiem obliczeniowym w komputerze
- Indoorowa – rozgrywana w pomieszczeniu
- Rozgrywana indywidualnie – bez udziału osób trzecich
- Rozgrywana zespołowo – niektóre symulacje mogą opierać się na rozgrywce kilku zespołów, czasem zostanie utworzona jedna grupa
- Rywalizacyjna – jeden zespół wygrywa, a inne przegrywają
- Kooperacyjna – rywalizacja odbywa się jedynie z symulacją, a nie z pozostałymi zespołami
- Rundowa – rozgrywka będzie podzielona na etapy np. jeden etap to jeden dzień / tydzień / miesiąc itd.
- Rozgrywana w czasie rzeczywistym – rozgrywka będzie trwała tyle, ile czas potrzebny na wykonanie konkretnych, fizycznych działań
- Fabularna – wychodzimy z założenia, że każda symulacja biznesowa powinna mieć fabułę, przynajmniej każda dobra symulacja biznesowa.